10/01/2010

Nu är jag här

Här i ecuador, det hade man kanske inte trott, men så är det. Det kanske kommer se lite konstigt ut framöver men det beror på att jag inte orkar krångla med alla dessa å ä och ö. Så från och med nu kommer dessa inte att användas.

Ni har sakert hort att det varit oroligheter i Ecuador och i Quito. Detta stammer sa igar fick jag halla mig inne. Anledningen ar att polisen strejkar da presidenten dragit in deras bonusar. Utan poliser blev ganska snabbt tre banker ranade och en del butiker plundrades har i Quito. Manga valde darfor att stanga sina butiker och skolorna valde ocksa att stanga.

Idag har det dock varit lite battre aven om skolorna fortfarande ar stangda. Men det gar att ga ut nu i vart fall vilket jag tycker ar skont. Jag haller pa att bli lite smatt tokig pa att sitta inne och speciellt nar ingen kan engelska och jag inte forstar spanska. 

Jag hoppas pa att fa ga rundturen i Quito imorgon. Det ar den svenska kordinatorn Hakan som haller i rundturen och det skulle vara riktigt skont att fa traffa nagon som pratar svenska. 

5 kommentarer:

  1. Väl tajmat Magda:)

    Vad kul att du kommit iväg

    / David, Emelie och Melvin

    SvaraRadera
  2. Elisabeth Rytter2 oktober 2010 kl. 22:42

    Hej Magda, det var så skönt att Viktor hade koll på att du kommit fram, eftersom första nyhet när jag slog på TVn torsdag morgon var oroligheterna i Ecuador. Enligt Viktor så hade du dock landat välbehållen -och ätit frukost, vilken skön nyhet!

    Det var lite oroligt i mitt hjärta när jag hade dig i luften och David på autobahn. Skönt att ni båda är välbehållna! Hur är din familj? Tufft att inte kunna göra sig förstådd kan jag tänka mig. Väntar med spänning på nästa rapport!
    Sköt om dig, du modiga! Vi tänker på dig! Många kramar till dig från Elisabeth.
    Leif och Viktor hälsar

    SvaraRadera
  3. Hej Magdalena, skönt att veta att du har kommit fram ordentligt och att du mår bra.

    Hälsn Malin

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att läsa att du är framme och att du mår bra! Jag hoppade högt när jag hörde om Quito på nyheterna! Man har nog aldrig hört någon nyhetsrapportering från Equador så det kändes verkligen som "varför just nu" när du ska dit och allt. Nu håller jag tummarna för att allt går bra och att dom slutar och bråka och stöka.

    Det blev ju så hastigt allting när du hade din sista dag hos oss. Vill ännu en gång bara passa på att säga ett stort TACK för allt det jobb du har gjort hos oss. Du är fantastiskt duktig och vi kommer att sakna dig jättemycket! Isac mår i alla fall bra nu. Han fick sy i hop två långa skärsår och han var sååå tapper! Nu har en stort bandage som ska sitta där i ca 2 veckor innan stygnes tas bort.

    Sköt om dig & Må bäst!!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Tanker pa er alla och saknar er redan. Idag borjar spanska studierna vilket ar skont.
    Camilla: va skont att det gick bra med Isac.
    Ha det gott allihopa sa hors vi snart. KRAM

    SvaraRadera