10/07/2010

Spanskan

Ja, det ar inte helt latt att lara sig ett nytt sprak. Spanskan ar ganska olik svenskan bade till meningsbyggnad samt vokabularen. Jag har med andra ord ganska mycket att lara.
Som tur ar sa har jag en spanska larare(Pablo) med stort talamod och forstaelse. Han hjalper mig sa gott han kan med det blir verkligen fel ibland och det kan ibland kannas frustrerande nar man vet sa val vad man vill saga men inte kan. 
Varje eftermiddag har jag tre timmar spanska. Under dessa timmar varvas undervisning i klassrum med utflykter. 
Igar var jag och Pablo till den gamla delen av Quito dar vi promenerade runt och ovade pa att konvercera. 

Detta ar min spanska larare Pablo. 

Det finns gatt om vackra kyrkor runt om i gamlastan inne i Quito.
   

 Det var finkladda herrar som stod utanfor president palatset i gamlastan. Inne i palatset bevakade dock fortfarande militaren alla aktiviteter efter forra veckans oroligheter.

 Det ar fa gator som ar plana har i Quito. Den vanligaste ar att de antingen gar brant uppat eller brant nedat.

2 kommentarer:

  1. Älskar din blogg!! Älskar dig!!! Är så glad för dig!! Adde startade upp sin gamla skype, och la till dig, nu är vi online hela tiden!! Ring när du vill gumman!! Hälsa Pablo, be han lära dig att säga sonenta är guds gåva till mänskligheten in spanish!! wiiihooo, PUSS!!

    SvaraRadera
  2. Alsakar dig med. Var sa kul att prata imorse. Jag saknar dig! Puss

    SvaraRadera