10/06/2010

En dag i Quito

Jag har inte riktigt kommit in livet har i Quito. Det har varit ganska tufft med tidsomstallningen pa 7 timmar. Aven om jag forsokt att halla mig upp pa kvallarna sa har jag anda vaknat pigg som en larka vid 04,00 tiden pa morgonen. Jag akte dessutom pa en forkylning innan jag akte hit som inte riktigt vill slappa taget vilket ocksa bidragit till dalig somn.

Som det ser ut nu sa borjar dagen med frukost vid 08.00 tiden, sedan ar det spanska studier fram till lunch 13.00. Pa eftermiddagarna 14-17 har jag spanska med min privatlarare Pablo. Tro det eller ej men Pablo ar kortare an mig. 

De har forsta dagarna har jag varit sa trott efter spanskan att jag bara gatt hem. Val hemma har jag vilat fram till middagen vid 19.30. Efter middagen har jag antingen gatt till internet cafét eller pa nagot annat satt bara forsokt att halla mig vaken. Sedan har det blivit sangen.

Med andra ord har jag inte hunnit med sarskilt mycket an, men jag tror att nar jag bara kommit in i allt och trottheten borjar ge med sig sa kanske det blir lite aktiviteter pa kvallarna ocksa. 

Jag bor ganska hogt upp pa en gata som heter Av La Gasca, foljer man gatan hela vagen upp till dess slut nar man foten av Telefériqo.


Ifran foten av Telefériqo kan man ta linbanan upp till en plattform med en fantastik utsikt pa 4050 meter. Tyvarr sa har det varit for molnigt hittills for att man skall fa nagon skymt av staden fran toppen. Sa snart vadret blir lite klarare kommer jag ta mig upp dit. 
 
Utsikten fran huset jag bor i ar helt fantastisk, tyvarr sa har vadret satt stopp for nogra battre bilder men jag hoppas pa lite klarare dagar framover. 

Nedan ar huset som jag bor i. I familjens garage huserar internet cafét.  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar