10/25/2010

Forsta joggingturen

Nu har jag gjort det, antligen. Efter ca 6 veckors uppehall gav jag mig i fredags ut pa min forsta joggingtur i Quito. Det gick helt ok, givetvis var det helt sinnessjukt jobbigt men men. Under omstandigheterna ger jag mig sjalv godkant. 
Som jag har namnt tidigare gar gatorna antingen uppat eller nedat har. Detta gor lopningen en smula trakig, att frost springa nagra km nedat for att sedan vanda om och springa lika manga km uppfor igen. Nej, det ar inte min melodi. Sa nar jag gav mig ut hade jag en strategi att springa ca fem kvarter nerfor for att sedan vika av in pa nagon av gatorna och vid efterfoljande korsning vika av uppat igen lika manga kvarter. Det var inte sa tokigt. 
Efter lopningen samt lite sit-ups, armhavningar och benboj belonade jag mig sjalv med en ordentlig tallrik med grot, applen och kanel. Mums.  

1 kommentar:

  1. Hej Magda!
    Det är så kul att följa dig. Du är väldigt flitig med skrivandet och bilder. Det gillas.
    Här i SP är allt sig likt, förutom att jag nu tagit över inte bara din tallrik utan även din stol. Mycket skön.
    Lycka till med volontärandet!
    Kram

    SvaraRadera