12/31/2010

Gransovergangar

Jag har under resans gang an sa lange haft det latt for mig vid gransovergangar osv till skillnad fran manga andra. Denna skillnad blev dock extra tydligt nar jag akte fran Bolivia till Argentina. Jag tog sallskap med att gang supertrevliga tjejer fran Colombia och tog bussen fran Uyuni till Villazon for att korsa gransen till Argentina. 
Val vid det Bolivianska migrationskontoret gick jag fram till en av poliserna for att fraga vilken ko vi skulle stalla oss i. Han ber om mitt pass och jag ger honom det. 2 minuter senare kommer han tillbaka med en stampel for utresa i mitt pass medans de Colombianska tjejerna snallt fick stalla sig i kon.
Nar det sedan var dags att ta sig in i Argentina fick jag min 90 dagars stampel utan fragor eller nagot krangel. De Colombianska tjejerna fick daremot snallt forklarar vad de skulle gora i landet. Nar det sedan var dags for granspolisen att soka igenom var packning sa tittade de endast i mitt pass och skickade mig vidare med mina vanner fick packa upp varenda strumpa de hade i packningen. 
Det ar tydligen skillnad pa folk och folk....  

1 kommentar:

  1. det är ditt ärliga utseende som gör det ska du se här är det vitt vitt så långt ögat ser och mer kommer det idag torsdag har det snöat hela dan micke har åkt till nigeria och tina tar sig inte ut vi får se imorgon hoppas allt är bra med dig många många kramar

    SvaraRadera