12/04/2010

Galapagos

Jag har haft det sa fantastisk bra som man bara kan ha det. Jag vet inte riktigt vart jag skall borja, har inte hunnit med att smalta alla intryck an men jag vill definitivt atervanda hit.
Det har varit sa lungt och skont. Jag har bara gjort det som falit mig in, semester....
Det ar latt att bli matt av alla intryck man matas med i borjan. En leguan har, en skoldpadda dar, en kaktus dar en krater dar.... Jag var helt slut i borjan men insag snart att det bara ar att luta sig tillbaka och njuta sa mycket som mojligt av tillvaron.  Landskapet har ar sa otroligt vackert och varierat. Gront och bordigt pa sina stallet och tort och kargt pa andra. Stranderna ser ut som att de kommer direkt fran resekatalogernas forstasida, kritvita och nast intill ode med torkost vatten som skoljer in. Djurlivet gar knappt att beskriva, skoldpaddor, hajar, pelikaner, leguaner, flamingos, sjolejon, salar och mycket mer. Det ar som att en bomb av djur och natur upplevelser slagit ner har, I love it!!!
5 dagara hade jag att njuta i varmen vilket egentligen ar for lite om man vill hinna se oarna ordentligt. Det blev lite utflykter runt om pa Santa Cruz och pa Isabella. Helt lagom.  
Mer om Galapagos kommer sedan. 
Nu ar jag pa vag mot Peru. 

2 kommentarer:

  1. Då är det bekräftat! Mitt absoluta drömresemål är fortfarande Galapagos efter hur du beskriver det :-)
    Jag får rysningar när jag läser ditt inlägg, så himla underbart härligt. Kan knappt vänta tills jag får se bilder. Nu när du är på väg till Peru och Bolivia? får du hojta om du vill ha tips från Ida som har bott där.

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. hmm, undrar var min kommentar tog vägen??? Jaja, här kommer den igen.

    Då är det bekräftat! Galapagos är definitivt fortfarande mitt drömresemål. Så härligt ljuvligt underbart du verkar ha haft det :-) Ser mycket fram emot bilder. Hoppas du haft en trevlig och problemfri resa till Peru. Det var länge sedan vi hörde av dig nu tycker jag. Vi har ju blivit så bortskämda med flitigt bloggande och massor av bilder.

    kram på dig

    SvaraRadera