12/15/2010

Moten

Sa har pa resande fot moter man ju en hel del manniskor overallt. En del kommer man mer an garna ihag och andra lamnar man snabbt bakom sig. 
Andra dagen jag befann mig pa Isla del Sol sa oste regnet ner. Jag tog darfor en tidigare bat tillbaka till Cobacabana. Vid hamnen stoter jag pa tre killar med bred goteborgsdialekt och vi hamnar bredvid varandra pa baten. Som alltid sa inleds samtalen med vart man varit och sa delar man lite tips om vad man bor se osv. Det visar sig i vart fall att killarna kommer i fran La Paz sa jag tar garna emot tips eftersom det ar min nasta destination. Eftersom jag last boken om svensken Jonas Andersson som satt pa fangelset San Pedro i La Paz fragar jag om de varit dar pa besok. Svaret jag far ar att Jonas Andersson ar deras chef pa ICA lagret i Goteborg. 
Hur stor var den chansen......
Detta ar ett mote som kommer vara svart att glomma.

2 kommentarer:

  1. Ja, hur stor är chansen, det var ju lite roligt. Jag håller ju fortfarande på att läsa boken, blev aldrig färdig innan Oscar behagade komma. Men imorgon ska jag in till stan så då ska jag läsa några sidor på tunnelbanan.
    Ska du verkligen besöka fängelset? Nu tjatar jag om Ida igen men hennes kompis hade besökt fängelset och ångrat sig djupt.

    kram igen

    SvaraRadera
  2. ibland är världen liten idag har vi varit och gratulerat malin på hennes 13 -års dag hoppas allt f.ö är bra tina tala om att du hade ringt min skype fungerar förtfarande inte ha det bra många kramar

    SvaraRadera