12/11/2010

Mer fran Galapagos

Har inte haft mojlighet att skriva nagot pa ett tag nu. Storsta anledningen till det har varit usel internet uppkoppling.
Resan till Galapagos var i vart fall succé. Sa mycket att se och sa manga upplevelser, helt fantastiskt.
Eftersom jag endast hade 5 dagar att spendera pa Galapagos bestamde jag mig for att bo pa en och samma o under hela vistelsen. Det gar ocksa att flytta runt mellan oarna men det kravs lite mer tid och planering for det. Jag valde att stanna pa Santa Cruz och sedan gora utflykter runt om pa on och aven till andra oar.
Kryssninig ar ett annat alternativ om man har lite tid och vill se mycket. Nackdelen ar dock att det ar svindyrt och du ar dessutom bunden till fartygets planering av aktiviteter och utflykter.
Jag tycker nog att det ar battre att planera utflykter och aktiviteter sjalv. Vill man sedan ha hjalp finns det hur manga reseforetag som helst pa oarna som hjalper till att ordna resor, ofta billigare an att boka pa forhand dessutom.
En av alla leguaner som tar sig en promenad langs med stranden. Det bokstavligt kryllade av dessa runt on, speciellt vid Tutuga bay. Dar fanns aven mojlighet att hyra kajak och paddla ut for att ta en narmare titt pa vitfenade hajar samt vattenskoldpaddor.
Lonely George, den sista jatteskoldpaddan av sin art, Isla Santa Cruz.
Strander tagna fran en resekatalog.....

Lite flamingos i en lagun pa Isla Isabella.
Det galler att passa pa att ta igen sig nar man far chansen.

1 kommentar: