12/25/2010

La Paz

Ja, jag var pa en snabb visit i La Paz for ett tag sedan. En stad som till stor del paminner om Quito med dess gator som antingen gar uppfor eller nerfor. Ja vafor inte, det ar kanske lite trakigt nar de ar helt plana. 
En storstad ar alltid en storstad, La Paz ar inget undantag. Bilar och manniskor overallt. Torg overfyllda med parfymer, solglasogon, vaskor och annat som turisterna kan "fynda" bland. Och som alltid pa platser fyllda av turister, ficktjuven..... Ja, han/hon var och halsade pa i min vaska, hoppas att de ivart fall salde kameran dyrt, den var nastan helt ny... 
Intressant med La Paz ar fangelset San Pedro. En svensk man fran Goteborg satt av ett straff for kokainsmuggling pa San Pedro och har sedan berattat om i sina upplevelser fran fangelset i boken "El Choco". Det ar ingen solskenshistoria direkt. 
Jag var forbi fangelset i vart fall da det ligger belaget mitt inne  i La Paz. Tankte att det kan vara intressant att se hur de har det dar inne och fa lite perspektiv pa saker och ting...  De ville dock inte slappa in mig nar jag kom dit da besok endast var tillatet lordag och sondag. Sa jag fick snallt ga hem igen med svansen mellan benen. Nejda, jag var inte sarskilt ledsen over det. 
Efter tre dagar i La Paz var det dags att aka vidare och skont var det... Facit: Ranad pa kameran och en slang av hojdsjuka (illamaende, huvudvark) = dags att dra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar