11/26/2010

1024, 1025, 1026, 1027

Detta kommer att bli en lugn helg i Ecuador. Befolkningen skall raknas pa sondag. Detta innebar husarrest, ingen far lamna sina hem eller den adress de har uppgett att de kommer vistas pa under sondagen. Att lamna huset innebar boter om du inte rakar tillhora en grupp som ar undantagen fran denna regel (sjukhuspersonal). Det ar aven resktriktioner kring alkoholkonsumtion under fredag och lordag. Det galler ju att alla ar allerta och har huvudet pa skaft nar kluriga fragor kring inkomst och boendeforhallanden skall besvaras. Sjalv skall jag styra kosan mot Galapagos. Det ar ju just typiskt att denna folkrakning som intraffar vart 10:e ar givetvis skall genomforas nar jag skall ut och flyga. Som tur ar sa ar alla internationella flyg samt turistflyg till Galapagos undantagna. Det tackar vi for... Undrar hur det kommer att kannas att komma fram till Isla Baltar och det ar helt ode....

2 kommentarer:

  1. Oj, det lät lite stenålder att behöva räkna befolkningen. Känns ju som en ganska svår och lagrandig uppgift också. Hinner de verkligen med att räkna alla på en dag?
    Blir nyfiken på håret också! Ta en bild, tror säkert att du är jättesöt =)
    Ha det gott!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Räkna befolkningen? snacka om att det inte finns register på alla som finns i stan. Om någon dött då? Då rapporterar man det vid räkningen eller? Jag saknar dig, förstår att du kanske inte har haft tillfälle för skypen, men vi håller på att få ut bebisen nu så jag kan ju skriva en kommentar här när du ska försöka leta till dig en dator eller så gör jag ett särskilt blogg inlägg till dig gumman med bilder och sånt. Hur var det med din mail? funkar den igen? Simma lugnt nu, jag återkommer, PUSS sonenta

    SvaraRadera