11/23/2010

Stressad.. varfor?

Att ligga hemma och vara sjuk har verkligen gett mig tid att tanka. Tanka i massor... pa allt som jag kanske inte kommer hinna med att gora om jag inte blir frisk innan helgen... Tank att missa en hel helg och alla roliga utflykter som kan hinnas med. Varje helg har varit full av aktiviteter. Tiden jag har att spendera i Ecuador ar relativt begransad och det galler att hinna med att se sa mycket det bara gar. Sa har jag tankt fram till nu i vart fall... 
Efter lite reflekterande vet jag inte om det varit den basta strategin. Det ar pa nagot satt valdigt latt att glomma bort att njuta av nuet nar man hela tiden jagar nya upplevleser. Alla upplevleser hinner inte riktigt fa tid att sjunka in nar de heltiden trangs med nya....
Jag vet inte varfor jag har kannt denna upplevelse hysteri, nu kanner jag i vart fall att det ar dags att dra ner pa tempot. Ta dagen som den kommer och bara njuta av att vara, inga mer masten.... 

5 kommentarer:

  1. Bra där, blir lite motsägelsefullt annars, att vara stressad i mañana-land:)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag låter alldeles utmärkt! Jag vill inte att du åker på en hjärtinfarkt !
    ÅÅhh vad vi saknar dig här hemma, nu börjar det kännas att du ska vara borta vääldigt länge =(
    ta hand om dig gumman.. puss/ Emma

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen,

    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag tror jag berättade för dig om natten på NZ då jag bara grät för att jag insåg att vi inte skulle hinna med att se allra nordligaste nordön. Jag hade ju 4 punkter kvar på den djävulska listan. De sista dagarna blev fantastiska ändå...såklart. Trots att sakerna vi gjorde inte stod på Listan. Vi tog det lugnt istället och stannade på mysiga ställen utan hets (men det innebär ju att jag måste åka dit igen, tjohoo) När dessa åtta månader har gått kommer du vara proppfull av upplevelser...(du verkar redan vara det). Var istället själaglad över att du gör denna helt galet fantastiska resa :-). Men jag vet, man vill ju alltid att det ska finnas plats för lite till. Du kanske känner så också bara för att det är i början av resan. Som Björn säger till mig "Du måste uppleva/se landet annat än genom kameralinsen. Stoppa ner kameran och njut istället" (undrar hur många bilder du kommer hem med???)

    Njut av allt annorlunda, här hemma är det snöstorm och jag funderar på om vi ska ge oss ut idag eller inte. Åkpåsen med fårskinn är framtagen så lilla O går det ingen nöd på, men jag som inte äger någon mössa..jo, det gör jag, men den är ful som stryk. Får nog ta den ändå. Hmm, det här inlägget blev mer som ett mail, jaja.

    Ha de bäst!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Tobbe: du anar inte hur mycket manaña det ar har, eller det kanske du gor.... :-) Manaña over allt och ingen verkar tycka att det ar nagot problem... skont
    Emma: nu kommer det bli att ta det piano, ingen hjartinfarkt har heller. Saknar er med, vill bara aka hem och julmysa med glogg och lussekatter.
    Linda: Nu ska jag bara njuta. Samtidigt vill man ju passa pa att se sa mycket nar man ar har och inte vet nar det kommer vara mojligt att atervanda. Bjorn har helt ratt det viktigate ar att uppleva och njuta nar man ar har. Later mysigt med en promenad ute i snon men ni kanske skall vanta med att ga ut till stormen ar over sa att ni inte blaser bort :-)

    SvaraRadera