11/26/2010

Jag skulle vilja toppa haret....

Att kopa tjanster i Ecuador ar enligt min uppfattning valdigt billigt. Du kan fa dina skor lagade for 3 $, kladerna tvattade for 2 $, klippa haret for 3 $ och fa manikyr for 3 $ osv.
Nu innan jag aker vidare pa min resa tankte jag passa pa och klippa mig nar det anda var sa billigt. Jag ber frisoren att bara toppa haret lite. Han fragar hur mycket han kan ta bort och jag sager att ca 2 cm blir bra. Han pekar da pa mitt har och vill att jag skall visa hur mycket jag vill ha klippt. Jag pekar pa mina axlar och sager att det ar bra om jag far behalla haret till axlarna i vart fall.
Han nickar och allt verkar bra. Ca 1 dm har senare ar han klar och ser mycket belaten ut, jag sag nog mest skrackslagen ut. Det ar mojligt att jag kanske var lite spannd just denna dag och drog upp axlarna extra hogt men jag har anda svart att se mitt axellanga har. Det mesta av haret slutar precis under oronen och sedan har han sparat lite har i nacken som ar langre. Det ser mycket markligt ut och det enda jag kan gora med haret nu ar att satta upp det i tva sma toffsar i nacken. Fordelen ar val att jag behover knappast klippa mig pa ett tag fram over nu och det var ju billigt, 3 $.

2 kommentarer:

  1. Är hemskt ledsen Magda men Björn och jag vek oss av skratt. Du skriver ju så roligt. Tror säkert att du är söt ändå. När får vi se bild på de fina tofsarna :-)

    SvaraRadera
  2. jag kan ju tänka mig hur kort det blivit om det hade varit gratis många kramar anne-mari

    SvaraRadera