11/26/2010

Salsa

Om man inte provar pa salsa i Sydamerika sa har man verkligen missat nagot. Det verkar dock bara vara vi vasterlanningar som behover ta lektioner i denna dans. Alla Ecuadorianer jag traffat verkar ha det i blodet och dansar riktigt bra...
Jag bestamde mig i vart fall for att ta nagra lektioner for att se vad det var alla pratade om.

Jag skulle inte saga att jag ar bra pa att dansa men heller inte dalig. Personligen skulle jag nog ge mig sjalv ett godkant betyg. 
Dar fick dock mitt sjalvfortroende sig en torn.
Vi borjar med att ga igenom nagra av grundstegen. Efter att ha ovat dessa i ca 10 minuter sa ger danslararen plotsligt upp och bara gar sin vag. Han har da i och for sig bett mig att slappna av ett antal ganger, men anda. Ja, jag star dar som ett fan i vart fall. Efter en stund kommer agaren av dansskolan och tar over lektionen. Jag vet inte hur man skall tolka detta men jag antar att han inte var sa nojd med min insats....
Det vara bara att svalja stoltheten och boka en ny lektion, skam den som ger sig. 
Lektionen efter far jag samma larar som dumpat mig gangen innan. Jag tanker att shit han kommer vagra att dansa med mig och ta hit agaren igen. Men icke, vi dansar pa i nastan 1 timme och det gar riktigt bra. Kul var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar