1/09/2011

Iguazú Falls - Garganta del Diablo

Efter fem dagar i Buenos Aires var det dags att packa vaskan och aka vidare. Denna gang norr ut mot Brasilien och Paraguay till en liten stad Puerto Iguazú. Besoker man Argentina tycker jag absolut att man bor ta sig tid och se Garganta Del Diablo, ett gigantiskt vattenfall som ligger pa gransen mellan Argentina och Brasilien och kan skadas fran bada sidorna.
Efter 24 timmar pa buss var vi sa framme i Puerto Iguazú. En liten mysig stad vid gransen mellan Brasilien och Paraguay. Snabbt som attan letde jag upp ett hostel for att bli av med packningen och ta mig vidare till Nationalparken.
Jag vald att bara se vattenfallet fran den Argentinska sidan men landskapet och utsikten som motte oss var helt fantastisk. Det ar svart att beskriva men det var en maktig kansla att sta ovanfor vattenfallet och se vattenmassorna valla ut over kanten och aldrig ta slut. Det ar mojligt att aven aka over till Brasilien for att se fallet ur andra vinklar. Jag packade istallet om vaskan och akte mot Paraguay och Asuncion for nyarsfirande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar