1/16/2011

Auckland

Auckland ar annorlunda. Det ar svart att forestallas sig att det bor 1,5 miljoner manniskor i den har staden. Den kanns mer i storlek som Vasteras.
Det ar valdigt rent och organiserat har. Manniskor star i ko, bussen gar nar den ska ga, priserna ar fasta, alla hostel ar rena och ar fullt utrustade, ingen forsoker lura dig pa fel buss, det kanns lite ovant att det ar sa ordnat. Det ar som att lyxbackpacka har, det finns inga problem, inga konstigheter....nastan lite trakigt....var ar spanningen.....
Eftersom mina fotter var dubbelt sa stora nar jag kom till Auckland bestammde jag mig for att ta det lite lungt i borjan.
Det bidde en lugn promenad och lite slappar tid i Albert park.

1 kommentar:

  1. Jag blev bönhörd, skrev precis en kommentar i ditt förra inlägg om att jag längtar tills jag får höra vad du gör på NZ.
    Tråkigt :( Njut av nyazeeländarna som är otroligt trevliga och att alla kallar dig Love, Dear och en massa andra fina superlativ : ) Men jag håller väl med, Auckland är väl inte det mest spännande stället om man söker äventyr. Du kommer ju inte vara i Auckland i 2 veckor. Du kommer inte bli besviken.

    kram igen

    SvaraRadera