1/25/2011

Wellington

Aldrig har jag sett sa mycket folk i traningsklader i en stad utan nagom direkt anledning. 90% av alla jag motte nar jag var pa vag till mitt hostel var traningskladda och antingen promenerade eller joggade... imponerande. 
Wellington kanns inte som en typsik huvudstad., jag vet inte riktigt varfor. Kanske beror det pa storleken (aven om den inte skall ha betydlese... ;-) ) eller for att husen paminner lite om smastadshus. Visst finns det en och annan hog byggnad men majoriteten av husen ar anda mer som villor eller aningen storre. Det ar en trevlig stad aven om det inte fanns sa mycket att gora. 

Det blev en tur pa museum (Te Papa) for att spana in varldens storsta blackfisk..... oooohh


 Fru blackfisk
 Efter att ha gjort museet blev det lite stadsvandring.
Dessa hus ligger mitt i Wellington, de ger lite smastadskansla enligt min mening i vart fall.

2 kommentarer:

  1. Roligt att se bilder från Wellington. När vi körde av färjan missade vi nämligen avfarten in till staden och sen hittade vi inte någon avfart som tog oss tillbaka. Så vi struntade i huvudstaden och körde vidare istället.
    Visst är det mysigt att deras stora städer har härliga villa områden så nära stadskärnan. Likadant är det ju med Auckland, skulle absolut kunna tänka mig att bo där, utan tvekan.
    Nu är du halvvägs i resandet, känns som om du varit borta i evigheter och därmed ska du vara borta i en evighet till. Härligt för dig :-)

    Bamsekram från mig och Oscar som snart kan sitta :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Maggan hoppas allt är bra där borta i långtbortistan hur blev det med din Australien resa ser ut som du behöver en gummibåt om du åker östkusten Hälsningar Morbror Micke

    SvaraRadera