1/19/2011

Rotorua och Wai-o-tapu

Efter att ha slappat tva dagar i Auckland tog jag bussen till Rotorua. Hade hort att det fanns en hel del att se dar sa jag var forvantans full. Val pa plats motte jag upp tva personer till som jag delat rum med i Auckland. 
Jag, en dansk och en tysk gav oss ivag for att upptacka Rotorua.....later nastan som en bellman historia....  
Forsta stoppet: Wai-o-tapu, en park som tydligen bade kunde erbjuda bubblande ler polar, farggranna kallor samt en sprutande gejser (Lady Knox) whoooo!!
 Den sprutande gejsern som annu inte kommit till skott. Alla ar forvantansfulla. 
Japp, tillslut sa kom hon igang. Dock efter att forst blivit mutad med tval...
Nasta stopp: Ett berg i narheten av Wai-o-tapu. Japp, vi hade bestammt oss for att bestiga berget och sedan vandra vidare till ett vattenfall som skulle ligga en bit i fran berget, en perfekt dagstur. 
Nar vi kommer fram far vi dock veta att vi maste betala 30 $ var for att fa vandra i nationalparken. For att sedan fa vandra upp for berget maste vi ha en guide med oss, detta skulle kosta ytterligare 130 $. Resultat: det blev ingen bergsbestigning, vi akte istallet till en sjo i narheten dar vi vandrade och lagade mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar