2/15/2011

Projekt: Visum till Indien

Sa kom dagen da det var dags att ta itu med visum ansokan till Indien. 
Jag hade tagit reda pa adressen till indiska konsulatet i Melbourne, min plan var att ga dit for att forhora mig om hur jag exakt skulle fylla i min ansokan. Det fanns en bra beskrivning pa internet dock men jag tankte att det ar sakrare att ga dit och fraga. 
Nar jag kommer till konsulatet visar det sig att de outsoursat enheten for visumansokan sa det skickar mig till ett annat stalle pa andra sidan stan.
Nar jag val hittat till det nya stallet var det bara att borja koa igen. En timme senare lamnar jag kontoret med diverse blanketter och en instruktion hur jag skall fylla i min anskoan, jag ar mycket nojd att projekt fylla i ansokan borjar. 
Dagen efter gar jag tillbaka till kontoret tidigt pa morgonen for att sllippa koer och bara snabbt lamna in ansokan. Ja, nu blev det inte riktigt som jag hade tankt men anda. 
Nar jag kommer med min ansokan som jag noggrant fyllt i efter de instruktioner jag fatt dagen innan sa ar inte det ratt.... sa klart
Nej, jag behover komplettera med ytterligare uppgifter kring adress osv. Jag sager att jag inte har nagra uppgifter om vilken adress jag kommer att befinna mig pa om 10- 15 dagar, jag far svaret att: ja da kan du inte ansoka om visum, vi behover en australiensisk adress. Vad gor man? Ja, det vara bara att dra fram Lonely Planet guiden for att leta upp ett hostel som verkade bra och uppge deras adress. 
Jag lamnade in alla papper, mitt pass och betalade 120$ for kalaset. 
Jag antar att det bara ar att hoppas pa att allt gar bra nu..... aaaahh!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar