2/20/2011

Pass pa vift

Ja, jag har som sagt inget pass for tillfallet... Ja hur gick nu detta till da?
Jo det hela borjade med att jag lamnade in min visumansokan och med denna mitt pass. Visumansokan lamnades in pa visumkontoret i Melbourne och nar allt var klart skulle de skicka mitt pass till ett hostel i Brisbane eftersom min plan var att resa langs med ostkusten ocg flyga till Malaysia fran Brisbane. Administrationen for visumet skulle ta mellan 10-15 dagar och det hostel som skulle ta emot mitt pass sa att det inte var nagra problem. Toppen tankte jag, detta verkar ga smidigt.
Jag fick ett ansokningsnummer for mitt visum sa att jag kunde folja ansokan. Efter ett par dagar loggar jag in for att se hur det gar med ansokan och ser att den ar fardigbehandlad och att de har skickat mitt pass till Brisbane. Nojd over att allt verkar ga over forvantan kontaktar jag det hostel som skulle ta emot passet, de har dock inte fatt nagot brev. Jag kontaktar indiska konsulatet igen och fragar om de fick nagot tracking nr fran posten sa att jag kan se vart i postgangen passet ar. 
Jag far ett nummer och kan snabbt konastatera att de har forsokt att leverera passet till hostelet men inte lyckets av nagon anledning. Sa jag ringer hostelet igen och fragar om de har fatt nagon typ av postleverans. Ja det har de, ett paket till en person vars namn de inte kan finna som boende pa hostelet. Jag fragar om det kan ha varit mitt namn och han sager att det ar mojligt. Jag forsoker att pa ett snallt satt saga att du skulle ju ta emot mitt pass, kommer du ihag det???? Jo, sager han, men det skulle vara ett kuvert och inte kommer forran om 10-15 dagar. ( i det ogonblicket hade jag bara lust att skrika i hans ora att, VA FAN, spelar det nagon roll eller, om det var ett paket eller kuvert och om det rakade komma lite tidigare). Jag bestammer mig for att inte skrika utan sager bara att jag kommer att kontakta posten igen och be dem skicka tillbaka paketet till hostelet och att det vore bra om han ville ta emot det nasta gang det kommer. 
Jag kontaktar posten igen och fragar om de kan skicka paketet till hostelet igen. Jag far svarat att de redan har skickat tillbaka paketet till avsandaren och att jag far kontakta dem istallet. 
Sa jag kontaktar den indiska konsulatet igen och ber dem att skicka mitt pass till adressen i Brisbane, igen. Jag far svar fran dem att de skall forsoka gora det sa snart de har lokaliserat vart passet ar.

Den nuvarande statusen ar: Det indiska konsulatet vet inte vart passet ar. Jag skulle tagit ett flyg till Kuala Lumpur ikvall men har bokat om min biljett till pa onsdag. 
Imorgon kommer jag att ringa till posten igen och hora om de vet vart passet kan ha skickats. Klockan 8.30 oppnar det indiska konsulatet i Brisbane och min intention ar att sjalv ga dit och "hjalpa" dem att leta efter passet eftersom de verkar ha problem med detta.

Hall tummarna for att jag far tillbaka passet imorgon och att jag kan ta flyget pa onsdag. Jag vill inte boka om flyget en gang till och jag vill inte vara kvar har.
Forsta mig ratt nu, jag har det bra har. Det ar bara det att jag har verkligen sett fram emot att aka till Asien. Jag kan inte riktigt slappna av och njuta av att vara i Brisbane nar jag bara kan tanka pa hur jag skall fa tillbaka passet. Det ar dessutom ganska dyrt att sitta fast har med kostnader for hostel, mat och alla ombokningsavgifter for flyg osv.   

Slutsats: Lita inte pa folk du inte kanner... Nat det galler viktiga saker, se till att gora dem sjalv!!!!  

1 kommentar:

  1. oj att du kan surfa nu det var inte illa hoppas du får passet idag ha det bra här var det -21 grader imorse men det ska ju bli varmare många kramar anne-marie

    SvaraRadera