2/21/2011

The hunt for the passport - part 2.

So this morning I went to the Indian Consulate since they seemed to have problems locating my passport. The answer I got was that the passport is gone somewhere in the Australian postal system. It only took the Indian consulate 2 weeks to tell me that, thanks...
Nobody seem to know where it could possible be..... I contacted the postal service in hope that I could make a complaint about the lost passport, but no. Only the sender can make that kind of complaint.
I contacted the Indian consulate again to ask them to contact the postal service for a complaint.    

It seems like I have three options: 
1, Stay in Brisbane and hope that they find my passport. 
2, Stay in Brisbane and apply for a new passport which takes between 3-4 weeks.
3, Apply for a emergency passport in Brisbane and on Wensday fly to Kuala Lumpur and apply for a new passport from there which takes about 2 weeks. 

2 kommentarer:

  1. Åhhh, man blir alldeles matt. Jag röstar för punkt 3, åk därifrån, till något billigare framförallt. Hoppas indiska konsulatet inte är en försmak av vad det verkliga Indien kommer att erbjuda. Är det svenska ambassaden som hjälper dig med provisoriskt pass? Mina bekymmer är världsliga jämfört med dina. Dagens största utmaning för mig var att få Oscar och all köksinredning ren från all havregrynsgröt. Björn hälsar också. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag rostar ocksa for alternativ 3. Har ett flyg ikvall till Malaysia, ska bli skont med lite miljoombyte. Vi far som om det blir nagot Indien overhuvudtaget. Jag maste forst fa ett ordinarie svenskt pass innan jag kan ansoka om ett nytt visum till Indien... det visar sig hur det blir.
    Men fasttorkad havregrynsgrot ar ingen lek det heller, sitter ju som betong. Du verkar ha fullt upp med den lille krabaten. Sag bilderna du mailade, Oscar har verkligen vaxt till sig.

    SvaraRadera