9/02/2010

Comprender español.... ¿Qué

Igår när jag kom hem hade jag fått en lapp om att jag hade ett paket som väntade på mig på posten. I paketet låg tillsammans med några reseguider min spanska bok. 
 
Med boken följde även några CD skivor med för att kunna hänga med i vad som står i boken vad gäller uttal osv. Så idag när jag kom hem från jobbet packade jag upp min bok och CD skivor, laddad till tusen över att lära mig ett nytt språk. 

Jag stoppade i CD 1 och började förväntans fullt att lyssna. 
Men shit säger jag bara! Hur sjutton skall jag kunna förstå vad de säger när det pratas i en hastighet av ca 200 km/timmen. Och hur skall jag hinna med att svara när jag inte hinner tänka ut vad det är de säger, innan de dessutom har gått vidare och pratar om något helt annat. 
Det här kommer att bli en STOR utmaning. 

2 kommentarer:

  1. HAHA! go Maggie ! =) du kommer lära dig när du kommer fram(du har ju typ inget val ;) )
    puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hi, hi du é rolig du! Jag är säker på att du kommer att fixa det men helt lätt blir det nog inte :)

    SvaraRadera