9/09/2010

Vaccination - check

Har varit och fått mina sista vaccinationer idag. Skönt, äntligen resklar ur vaccinationsperspektiv. 
När jag var på väg ut genom dörrarna på vaccinationskliniken och fått mitt vaccinationskort stämplat fick jag genast upp en bild i
huvudet från Kalle Ankas jul och Tomteverkstaden. Filmsekvensen när tomten gör en kvalitetskontroll på en docka och ber henne att säga "mamma" och när hon sedan gör det får hon en stämpel i rumpan där det står "OK" innan hon hoppar vidare ner i julklappssäcken. 

http://www.youtube.com/watch?v=v1ah1XeO23c&feature=related 
Ibland när jag får upp den här typen av bilder i huvudet så har i vart fall jag lite svårt att hålla mig för skratt. Idag resulterade det i att jag gick och små skrattade lite för mig själv på vägen därifrån. De personer som såg mig måste att trott att jag var totalt störd i huvudet. Men det kan jag bjuda på :-) 

Nu är jag redo att åka :-)

1 kommentar:

  1. Hej Magdalena!
    Hittade hit av en slump.. Vilken häftig resa du ska göra!! Åker du själv?
    Hoppas allt är bra!
    /Therese Kristiansson

    SvaraRadera